Wednesday, October 15, 2008

oh ibu!!

Oh! Ibu
Kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepian

Dan aku
Bagai purnama gerhana
Di ibarat lautan kering
Tiada tempat ku layarkan

mungkin korg pon dh tau kan ni lirik lagu apa.pandai2 la korg agak kan..hehe..IBU?em...korg pggl apa?klu aku mmg pggl mak...nth kenapa aku terpanggil2 utk menulis apa yg aku ingin luahkan mengenai ibu atau mak atau umi atau pape je la yg seangkatan dgnnya.selalunya la kan org kata klu anak laki ni lebih rapat dgn mak,n anak pompuan lebih rapat ngn ayah.nth la,tp bg aku,aku rapat kedua2nya..
ms kecik2 siyes mmg aku salu lawan ckp mak..tipu mak..kdg2 tu amik duit mak...jahatnya aku..bila aku dh semakin dewasa aku rasakan yg aku byk melakukan kesalahan kat mak aku.aku berazam dah dlm diri ni nk balas blk segala jasa2 ibu dan ayah aku.bila dh dok jauh2 cmni..perasaan cmni mmg akan terasa.mcm2 benda akan bermain dlm kepala.rindu yg sgt2 mendalam nak rasa mskn mak,nk tgk muka mak.
walaupon aku dh biasa hidup jauh dari fmly sejak kecil lagi..tp kita sbg anak,nak x nak mesti nk merasai belaian kasih syg dr seorg ibu.silap aku jgk,ms dok malaysia dulu xnk mnja2 dgn mak..bila dh dok sini mula la rindu2 la apa la..huhu...aku igt lagi,pg raya aku talipon mak aku,beraya dgn fmly la katakan.sebelum letak tepon aku ckp lagi ngn mak aku.terasa la sedih nya.tp sbg anak aku xnk la tunjukkan yg aku rs sedih.jauh di sudut hati mak aku,mmg dia xdpt menanggung kerinduan kat aku.mn tak nya,3 kali raya beb..xtgk anak sulung dia ni.huhu..dlm sedar xsedar bersembang,last aku nk letak talipon,aku dgr mak aku menangis..aduh..mmg aku turut rs sedih sgt2 la..
dah lu dulu aku bg mak aku nagis gara2 perangai aku.perangai buruk aku la..aku ni klu bleh xnk bg mak n abah aku nangis.biarla depa nangis melihat aku berjaya.leh ke cmtu?hehe...
mak....jaga diri n kesihatan baik2 k..jgn buat keje teruk2 lak..rindu nya aku kat mak aku..teringin aku nak peluk cium mak aku.biarlah adik2 aku nk kata aku poyo ka apa ka..jnji aku dpt buat mcm tu..hehe...kepada kwn2 yg baca ni aku igt kan kat diri aku n korg,sementara mak ayah korg ada depan mata,hargai la btul2...sayangi la mereka lebih dr korg sayangi awek/pkwe korg.tunaikan segala apa yg mereka nak..awek ke bini ke xde,bleh cari lain yob.mak ayah xde...nak cari mana?fikir2 kan la...

4 comments:

AiNnUr FaRihAh said...

betul betul betul....sayangilah ibu bapa slagi hayat d kandung badan...

RiNa Adriana said...

huhuhuh,,tu la.hargailah apa yg ada depan mata anda..

Mohd Erzuddin Bin Hj Mahrilar said...
This comment has been removed by the author.
Din_kerayong said...

aku rindu kat mak ngn ayah aku...